Общи условия
Моля, прочетете внимателно следните Общи условия. Те са достъпни на сайта www.homepro.bg и могат да бъдат съхранявани и възпроизвеждани. Тези Общи условия регулират отношенията, свързани с електронната търговия, както е определено в Закона за електронната търговия, между доставчика на услуги "УЕБ ПЕРФЕКТ" ЕООД със седалище и адрес на управление: гр. Разлог, ул. Иван Вазов 2, вписано в Търговския регистър на Агенцията по вписванията с ЕИК 207425290 и представлявано от Владимир Иванов Върбанов - Управител, с адрес на упражняване на дейността: гр. Разлог, ул. Иван Вазов 2, национален телефон: 0886/78 44 23, e-mail: sales@homepro.bg, наричано по-нататък "ХОУМПРО", и получателя/ите на услуги, наричан/и "Потребител(-и)", чиито услуги се предоставят чрез домейна: www.homepro.bg, наричан по-нататък "сайт".
С приемането на тези общи условия вие сключвате сделка в смисъла на чл. 16 от Закона за задълженията и договорите и чл. 298 от Търговския закон за дистанционна покупко-продажба и доставка под общи условия. Тези общи условия трябва да се приемат и като уведомление в смисъла на чл. 47 от Закона за защита на потребителите (ЗЗП).
Лични данни
1. С тези Общи условия ХОУМПРО уведомява своите Потребители, че е търговско дружество и е администратор на лични данни по смисъла на Закона за защита на личните данни.
2. Уебсайтът www.homepro.bg събира и обработва само лични данни, свързани с договора за дистанционна покупко-продажба и доставката на поръчаните стоки. ХОУМПРО гарантира на своите потребители неприкосновеността и поверителността на предоставената информация и лични данни. Те се съхраняват в специално криптирана база данни без външен достъп.
3. ХОУМПРО не разкрива лични данни на трети лица, освен ако получи ясното писмено съгласие на Потребителя или ако информацията е изискана от държавни органи или длъжностни лица, които имат законно право да изискват и събират такава информация, и ХОУМПРО е задължен да я предостави. Използването на личните данни в този случай се извършва в съответствие с българското законодателство, приложимите международни актове, интернет етиката, правилата на морала и добрите нрави.
4. С приемането на тези Общи условия Потребителят изрично и безусловно се съгласява предоставените от него лични данни да бъдат събирани, съхранявани, обработвани и използвани от ХОУМПРО за целите на изпълнение на договора за дистанционна покупко-продажба и доставка на поръчаните стоки.
5. Потребителят се съгласява електронната му поща да бъде предоставена на доставчиците на куриерски услуги за целите на проследяване на пратките. Те използват тези данни, за да предоставят възможност за проследяване на изпълнението на поръчката и за да информират за текущото местоположение на поръчаната стока, както и за времето за доставка. В този случай се прилагат правилата за съадминистриране на лични данни.
6. Потребителят се съгласява ХОУМПРО да предоставя неговите декларирани лични данни на трети лица - кредитори, когато това е свързано с избрания начин на плащане "Вземи на изплащане". В този случай се прилагат правилата за съадминистриране на лични данни.
Поръчки
7. На уебсайта www.homepro.bg се предлага широка гама от стоки за дома, градината, строителството, ремонти, облекло и много други. За всяка стока са указани нейната цена и основни характеристики.
8. Всички стоки, предлагани на сайта на ХОУМПРО, могат да бъдат поръчани и без да се прави регистрация в сайта. Това е възможно след като сте приели текущите общи условия и сте сключили сделка в съответствие със закона за дистанционна покупко-продажба и доставка на стоки под общите условия.
9. За да направите поръчка през сайта на ХОУМПРО, следвайте следните стъпки:
9.1. Изберете желаната стока от категориите и подкатегориите на сайта или използвайте търсачката;
9.2. За да добавите стока към вашата количка за пазаруване, натиснете бутона "Добавяне в количката", намиращ се отдясно на всяка стока на десктоп версията и под цената на стоката на мобилната версия. Можете да добавяте неограничен брой стоки към вашата количка за пазаруване;
9.3. В горния десен ъгъл на сайта ще видите бутон с изображение на вашата количка за пазаруване. Там ще видите броя на добавените в количката стоки. Чрез количката за пазаруване можете да преглеждате и променяте текущия списък със добавени стоки по всяко време преди изпращането на поръчката, като можете да определите и количеството на стоките от един и същ вид;
9.4. За да изпратите поръчката, трябва да извършите следните стъпки:
9.4.1. Натиснете бутона с изображение на вашата количка за пазаруване. Ще видите текущия списък със стоки, които са добавени в количката за пазаруване - наименование, количество, единична цена, обща цена, както и бутоните за поръчка;
9.4.2. Попълнете необходимата информация за обработка и доставка на вашата поръчка. Моля, попълнете данните си коректно - име, фамилия, адрес, телефон за връзка, имейл; След това изберете начин на доставка от следните опции: "Еконт(Офис)" или "Еконт(Адрес)".
9.4.3. Преди да изпратите вашата поръчка, трябва да прочетете и приемете нашите Общи условия;
9.4.4. За да поръчате стоките от списъка, натиснете бутона "Поръчване";
10. Когато извършвате поръчка през сайта, влизате в договорни отношения с "УЕБ ПЕРФЕКТ" ЕООД, свързани с конкретната поръчка и регламентирани от текущите Общи условия. Като натиснете бутона "Поръчване", се съгласявате да закупите стоките, които са добавени в "Количката за пазаруване". Това действие има правно обвързващо значение като приемане на офертата, независимо от начина, по който е направена поръчката - през продавач-консултант на ХОУМПРО по телефона, лично от вас или чрез предоставяне на данни за поръчка по имейл или други комуникационни канали.
На посочения от вас имейл ще получите информация за:
10.1. Съдържанието на вашата поръчка - каква е нейната стойност и попълнената от вас необходима информация за обработка и доставка на вашата поръчка. След получаването на това електронно писмо ще можете да проверите и коригирате всяка част от съдържанието на вашата поръчка;
10.2. Информация за етапа на обработка на вашата поръчка.
11. В случай че стоките, които са показани на сайта, не са налични в момента на получаването на вашата поръчка от ХОУМПРО поради забавена актуализация на наличностите или други причини, ще получите електронно писмо и телефонно обаждане от продавач-консултант, които ще ви информира за промяна в статуса на вашата поръчка.
12. ХОУМПРО запазва правото да променя информацията, публикувана на сайта, включително информацията, свързена с цените, наличностите и характеристиките на стоките, без предварително уведомление. Възможно е да има грешки или неточности в информацията, но ще се стремим да ги коригираме възможно най-бързо.
13. При доставка на стоките до адрес, ХОУМПРО използва услугите на куриерска фирма Еконт, която осигурява бърза и надеждна доставка до всяка точка на България. При доставката до офис на Еконт, ще получите съобщение, когато стоката е пристигнала и е готова за получаване. Можете да изберете удобен за вас офис на Еконт за получаване на стоката.
14. ХОУМПРО предлага и възможност за връщане на стоки в рамките на 14 дни от датата на получаване на поръчката. За да върнете стока, трябва да бъдат спазени определени условия, които можете да намерите подробно обяснени в раздела "Връщане на стоки" на уебсайта ни.
15. За допълнителна информация и въпроси, можете да се свържете с нашия екип от консултанти, като използвате контактните данни, предоставени на уебсайта. Нашите специалисти ще бъдат радостни да ви помогнат с избора и поръчката на желаните от вас стоки.
16. Вярваме, че с нашите стоки и услуги ще можете да създадете уют и комфорт в дома си. Благодарим ви, че избрахте ХОУМПРО и се надяваме, че ще бъдете доволни от вашата покупка.
Цени и начини на плащане
17. Цените на стоките, включително всички данъци и такси, са посочени в лева. Обаче, стойността на куриерските разходи, свързани с доставката на стоката, не е включена в цената на стоките.
18. Потребителите трябва да заплатят стоките по цените, които важат в момента на извършването на поръчката.
19. Потребителят може да избере един от следните начини за плащане на поръчаната стока:
19.1. С пощенски паричен превод на куриер от Еконт само за поръчки до 400 лева.
19.2. Чрез банков превод без ограничение за стойността на поръчката.
19.3. На изплащане за поръчки над 150 лева.
19.4. Чрез плащане с банкова карта без ограничение на стойността на поръчката.
20. При избран начин на плащане чрез пощенски паричен превод, Потребителят трябва да заплати на куриера, който извършва доставката, пълната стойност на доставата стока, според потвърдената поръчка. Разходите за доставка се заплащат от Потребителя отделно на куриерската фирма.
21. При избран начин на плащане чрез банков превод, Потребителят трябва да заплати стойността на поръчаната стока на банковата сметка на ХОУМПРО, според потвърдената поръчка по проформа фактура. Моля, в платежното нареждане посочете номера на вашата поръчка, генериран при изпращането й и/или номера на проформа фактурата като основание за плащане.
22. При начин на плащане чрез банков превод в България, поръчаните стоки се изпращат СЛЕД като сумата е постъпила в банковата сметка на ХОУМПРО. Срокът за доставка започва да тече от датата, на която сумата на поръчката е постъпила в нашата банкова сметка.
23. При банкови преводи от чужбина, таксата за превод на дължимата сума е за сметка на потребителя.
24. При избран начин на плащане "Плащане с карта", Потребителят трябва да заплати стойността на поръчаната стока чрез кредитна или дебитна карта. Разходите за доставка се заплащат от Потребителя отделно на куриерската фирма.
Доставка
25. Поръчаните от www.homepro.bg стоки се доставят само в Република България чрез куриерска фирма Еконт в рамките на 2 до 5 работни дни за стоки на склад в България и 10 до 15 дни за стоки на склад в Европа. Ако Еконт не извършва ежедневни доставки до вашето населено място, срокът за доставка може да бъде по-продължителен, в зависимост от графика на куриера.
25.1. За определени стоки, които имат различен срок за доставка, срокът се уговаря индивидуално.
25.2. ХОУМПРО запазва правото да удължава посочените срокове с до 7 дни, без да уведомява предварително Потребителя, и да удължава сроковете над 7 дни само след предварително одобрение от страна на Потребителя.
25.3. Доставките на стоки се организират единствено от ХОУМПРО.
25.4. При поръчка на повече от един вид стока е възможно да получите стоките в повече от една доставка и в различни дни.
26. Срокът за доставка започва от момента, в който ХОУМПРО изпрати на Потребителя електронно писмо със статус "изпратена" на поръчката, както и електронно съобщение с известие за доставка.
27. ХОУМПРО не носи отговорност за неточно или забавено изпълнение, ако това е причинено от забава от страна на куриера/транспортната фирма, която доставя стоката, или неправилно предоставен или непълен адрес, грешен контакт или телефонен номер от страна на Потребителя, както и в случай на форсмажорни обстоятелства, които са извън контрола на ХОУМПРО.
Връщане на стока
28. Всички пратки са застраховани и подсигурени за транспорт. При доставката, Потребителят трябва да прегледа стоките внимателно и да направи записки за всякакви липси, видими дефекти или повреди, които са причинени по време на транспорта. При констатиране на липси или щети, Потребителят се задължава да състави протокол за щети в присъствието на куриера или транспортната фирма и да уведоми ХОУМПРО на телефон 0886/784 423.
29. Ако Потребителят приеме пратката без забележки и по-късно подаде рекламации за липси или повреди, които са причинени по време на транспорта, тези рекламации се считат за неоснователни и няма да бъдат приети. Ако Потребителят не състави и подпише протокол за щети в присъствието на куриера или транспортната фирма и ако ХОУМПРО не бъде уведомена незабавно на телефон 0886/784 423, Потребителят губи правото си да възразява според договора за продажба.
30. Потребителят има право да отложи приемането на доставката, ако сумата, която трябва да плати на куриера с пощенски паричен превод, не съответства на сумата, която трябва да плати по поръчката. В този случай Потребителят трябва да се свърже незабавно с ХОУМПРО на телефон 0886/784 423, за да се отстрани несъответствието.
31. При доставка с пощенски паричен превод, Потребителят или упълномощено от него лице трябва да подпише придружаващите документи (товарителница или протокол за приемане).
32. Ако Потребителят откаже да получи стоката без основание извън случаите описани по-горе, отказът се счита за неоснователен и Потребителят се задължава да заплати разходите за доставка и връщане на стоката.
33. Ако Потребителят не може да бъде намерен на указания от него адрес и телефон по време на доставката или ако няма достъп до адреса за доставка, ХОУМПРО се освобождава от отговорността да достави стоките и Потребителят губи правата си относно поръчката за доставка на стока.
Право на отказ
34. Според чл. 50, ал. 1 от Закона за защита на потребителите (ЗЗП), Потребителят има право да се откаже от получената стока (дистанционния договор за покупко-продажба на стока) в рамките на 14 дни от датата на получаване, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина.
34.1. За да упражни правото си на отказ, Потребителят трябва да уведоми ХОУМПРО чрез попълването на ФОРМУЛЯР ЗА ВРЪЩАНЕ НА СТОКА, който може да намери в раздел "Връщане на стока" на уебсайта www.homepro.bg. След попълването и изпращането му, ФОРМУЛЯРЪТ ЗА ВРЪЩАНЕ НА СТОКА ще получи входящ номер от ХОУМПРО, което ще потвърди изпращането преди изтичането на 14-дневния срок за отказ.
34.2. Тежестта на доказване за упражняване правото на отказ носи Потребителят.
35. След получаване на ФОРМУЛЯР ЗА ВРЪЩАНЕ НА СТОКА с входящ номер, ще получите електронно писмо и служител от ХОУМПРО ще се свърже с Вас.
35.1. При упражняване правото на отказ, Потребителят трябва да върне стоката обратно на ХОУМПРО. Това трябва да стане в рамките на 14 дни от датата, на която Потребителят е упражнил правото си на отказ. Крайният срок се счита за спазен, ако стоката е изпратена или предадена на ХОУМПРО преди изтичането на 14-дневния срок.
35.2. Разходите за връщане на стоката са за сметка на Потребителя и не се възстановяват. Стоките могат да бъдат приети от ХОУМПРО лично или чрез куриер, но всички разходи по доставката за връщането на стоката са за сметка на Потребителя.
35.3. Потребителят трябва да съхранява получените стоки, тяхното качество и безопасност до връщането им.
35.4. За да бъдат върнати закупените стоки, те трябва да бъдат в изряден търговски вид, без да са били използвани (гладени, прани, мити, ремонтирани) и без да е нарушена цялостта им. Те трябва да бъдат придружени от всички документи по продажбата (фактура и гаранционна карта). Стоки, които не отговарят на тези условия, не могат да бъдат върнати или отказани. ХОУМПРО има право да откаже връщането на продукт, съобразно действащото законодателство.
35.5. Рискът от загуба и/или повреда на стоката се прехвърля от Потребителя върху ХОУМПРО при получаването й от ХОУМПРО, което се удостоверява чрез подписването на приемо-предавателен протокол или товарителница.
36. Възстановяването на заплатените суми:
36.1. Когато Потребителят упражни правото си на отказ, ХОУМПРО възстановява всички получени суми от Потребителя, без разходите за доставка, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни след получаването на стоката от ХОУМПРО, което се удостоверява чрез подписването на приемо-предавателен протокол или товарителница.
36.2. Възстановяването на получените суми от ХОУМПРО се извършва по банков път. Ако плащането е било направено с банкова карта, възстановяването става чрез обратна операция по картата.
37. Ако Потребителят не върне стоката обратно на ХОУМПРО в рамките на 14 дни след упражняването правото на отказ, се приема, че той оттегля отказа си и желае да задържи стоката. В такъв случай ХОУМПРО се освобождава от задължението да възстанови заплатената сума от Потребителя.
Рекламации
38. Ако доставените стоки не отговарят на поръчката на Потребителя и това се установи при преглед на стоките, Потребителят има право да поиска замяна на стоката със съответстваща на поръчаната в рамките на 14 (четиринадесет) дни от уведомяването за такова искане на ХОУМПРО. За целта, Потребителят трябва да попълни ФОРМУЛЯР ЗА ВРЪЩАНЕ НА СТОКА, който е достъпен в раздела "Връщане на стока" на уебсайта www.homepro.bg или да се свърже със служител на ХОУМПРО на телефон 0886/784 423.
39. Ако доставената стока не отговаря на договора за дистанционна покупко-продажба, Потребителят има право да предяви рекламация в съответствие с чл. 105 от ЗЗП, в рамките на две години от датата на закупуването, при условията, предвидени в действащите нормативни разпоредби.
40. При предявяване на рекламация, Потребителят може да иска:
40.1. възстановяване на заплатената сума;
40.2. замяна на стоката с нова;
40.3. намаление на цената;
40.4. ремонт на стоката.
41. Ако закупените стоки идват с търговска гаранция и гаранционна карта от производителя, Потребителят има право да предяви рекламация за несъответствия в доставената стока в сроковете и при условията, определени от производителя в гаранционната карта.
Интелектуална собственост
42. Съдържанието на уебсайта www.homepro.bg, което предоставя информация за основните характеристики на продуктите, е предоставено от трети страни. Ние не можем да гарантираме легитимността на тяхното използване. ХОУМПРО не носи отговорност за следните случаи:
-Непълноти и неточности в описанието на продуктите, които не засягат основните им характеристики и функционалност.
-Разлики във видеоклиповете, които съпътстват продуктите. Някои от видеата могат да бъдат примерни и да не съответстват напълно на конкретния продукт.
-Разлики в цветовете на снимките на продуктите и реалния продукт. Това може да се дължи на липса на снимки, покриващи всички вариации в цветовата гама, или на различни видове екрани и техните настройки.
-Нарушения на права върху интелектуална собственост, като авторски права, търговски марки, дизайн на опаковки или патенти.
Общи разпоредби
43. Ако Потребителят периодично нарушава тези Общи условия, ХОУМПРО има право да откаже да изпълни следващата поръчка от страна на същия.
44. Запитвания, консултации и въпроси за връщане на стоки могат да се извършват онлайн чрез формата за въпроси и запитвания на уебсайта на ХОУМПРО или на телефон: 0886/784 423, в работно време от понеделник до петък, от 09:00 до 18:00 часа.
45. Тези Общи условия могат да бъдат актуализирани по всяко време, без да е необходимо специално уведомяване на Потребителите. ХОУМПРО не носи отговорност, ако Потребителите не са информирани за последващите актуализации на Общите условия, публикувани на уебсайта.
Разрешаване на спорове/Оплаквания
Съобразно важащото законодателство, ние трябва да уведомим потребителите за наличието на Европейска платформа за онлайн решаване на спорове, която може да се използва за уреждане на спорове без да е необходимо да се обръщат към съда. Отговорността за създаването на тази платформа е на Европейската комисия. Можете да намерите Европейската платформа за онлайн решаване на спорове на следния адрес: https://ec.europa.eu/odr.
Ако имате жалба, която искате да подадете към Комисията за Защита на Потребителите, можете да го направите тук: https://www.kzp.bg/podavane-na-zhalba.
Искаме да информираме потребителите, че в случай на спор имат право да се обърнат към алтернативен орган за решаване на потребителски спорове. За услугите и стоките, предлагани от "Уеб Перфект" ЕООД, можете да се обърнете към Общата Помирителна комисия към Комисията за Защита на Потребителите, която има седалище в град София и действа в района на София, Софийска област, област Кюстендил и област Перник. Информацията може да намерите на сайта www.kzp.bg. Също така, можете да се обърнете към Центъра за алтернативно решаване на спорове "НАИС", който е част от Националната асоциация за извънсъдебни спогодби. Адресът е ул. "Тинтява" № 13 Б, ет. 6, град София, район Изгрев. За повече информация посетете интернет страницата www.nais.bg.